Co wybrać - TDI czy TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #51
    MisiekWAW, gadałem na ten temat z aligatorem i on mi mówił własnie że 2 litrówka ma być podobno common rail od przyszłego roku ze względów ekologicznych ale jak już napisałem w innym topicu czy tu nie jestem do końca pewien i ustalam to jeszcze

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      Bo piezo pompki, to prawie jak CR, a prawie czyni ogromna roznice
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez Kaszana
        TDI zawsze były mocno przed konkurencją
        jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
        wyróżniają.
        dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benie

        Zamieszczone przez Kaszana
        Auto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.
        z dominacja passata, to wiesz, zalezy kto co lubi, sa tacy, ktorzy uwazaja, ze passat był i jest kupą, rowniez sa tacy, ktorzy w ogole na dzwiek slowa Volkswagen padaja na kolana, ja nie rozumiem ani jednych, ani drugich :roll:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #54
          Dlamnie tdi to napewno większ niezawodność niż u konkurencji bo jak widze samochody diselki moich kolegów ile oni przy nich grzebią to aż mnie zdziwienie bierze jeden ma HDi a drugi jakiegoś Fokusa z tdci jak się nie myle.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #55
            Zamieszczone przez Kaszana
            Auto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.
            W dzisiejszych czasach ciezko o domniacje w dzidzinie motoryzacji. TDI swojego czasu bylo przelomem i dzieki temu pol Europy przesiadlo sie na diesle, bo przestaly one byc smierdzace i powolne.

            Teraz kazdy producent ma w swojej ofercie co najmniej kilka diesli o roznych mocach.

            Podobnie jest z samym nadwoziem. Auta kalsy sredniej sa lepiej wyposazone niz dawne luksusowe. Ciezko tu o jakikolwiek pomysl, ktory pozowoli na totalne przebicie konkurencji.

            Do tego doszla konsolidacja rynku - wiele marek teraz jest produkowanych przez jedynie kilku producentow. Wymieniaja oni miedzy soba know-how, komponnety, itd.

            Skutkiem tego jest to, ze w zasadzie kazdy samochod jest teraz do siebie zblizony pod wzgledem cenowym, wyposazeniowym, osiagami, itd.

            Oczywiscie sa wyjatki, tzw. nisze, ale nie zmienia to faktu, ze w autach dla ludzi w zasadzie nie ma wiekszej roznicy czy kupimy Passata, Mondeo czt Avensis, itd.
            Pozostaja jedynie roznice kosmetyczne i wybor auta zalezy bardziej od indywidualnych preferencji i upodoban niz od jakies strategicznej przewagi tego czy innego producenta.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Emil
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1092

              #56
              Zamieszczone przez szkoda
              Kaszana napisał/a:
              TDI zawsze były mocno przed konkurencją
              jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
              wyróżniają.

              dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benie
              to prawda...

              różnice w zuzyciu paliwa w zależności od sposobu jazdy w CR wydają się wyraźnie większe. W tarsie potrafię się zmieścić w zużyciu 4,5 l przy jeździe 90-100 km/h ,natomiast przy agresywnej nawet powyzej 9 l
              sorry za OT :wink:
              sorry za OT :wink:
              BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
              CR-V 2,2 i-ctdi
              Perfectservice by Dobrygrześwawa

              Komentarz

              • wasyl
                L&K
                • 2005
                • 1084

                #57
                Weź RS-a i przerób go na gaz wyjdzie cie taniej niż TDI , mam taką instalację za 1000 zł do opchnięcia..... 0 spadku mocy :shock:

                śmierdzi mi tu ironią... :shock:
                ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                www.wasilewski-foto.pl
                KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #58
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  jeden ma HDi a drugi jakiegoś Fokusa z tdci jak się nie myle.
                  no to maja to samo :diabelski_usmiech
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • cieq
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 745
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez Jabar1975
                    aha 140konny "nie samochod" (BKD) robi co chce ze 150konnym 1.8T (fsi nie wspominajac) mowa o seryjnych autach. Tyle ze robi to niekulturalnie i pali mniej wstyd ops:
                    Oj to byś sie kolego mocno zdziwił...

                    Mowa o seryjnych autach.
                    www.pinkbike.com

                    Komentarz


                    • #60
                      [quote="szkoda"]
                      Zamieszczone przez Kaszana
                      TDI zawsze były mocno przed konkurencją
                      jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
                      wyróżniają.
                      dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benie

                      O tym rzeczywiście nie pomyślałem. Tylko gdy VAG przejdzie całkowicie na CR ( a przejdzie ) i ta oszczędność się skończy.

                      Ja aktualnie poluję na RS- a, ale używanego.Postanowiłem już nigdy nie kupić nowego
                      auta.Ewentualnie nowy, ale z firm typu CleioCars lub AutoForum gdzie cena za nowy pojazd jest niższa nieraz o 20 % niz w polskim salonie.
                      Używany,testowy RS z ubiegłego stoi chyba już z pól roku w komisie u Groblewskiego ale cena wynosi 99900 zł :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :
                      Za tyle to pozostanie w tym komisie na zawsze.

                      [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:50 ]
                      RS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
                      w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownica.

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #61
                        Zamieszczone przez cieq
                        Oj to byś sie kolego mocno zdziwił
                        czy bym sie zdziwil? moze mocno przesadzilem z tym "robi co chce" ale jest w stanie objechac (mowimy o serii - tyle ze diesle maja de facto wieksza moc). Fsi jest zdecydowanie latwiej objechac niz 1.8T.

                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                        nie wiem czy nie przesadziłeś bo jakiś czas temu w pewnym znanym miejscu stawałem na kresce z nowym toledo 2.0TDI . Ja akurat wtedy byłem alteą 2.0 FSI. No i kolega z toledo dostał baty.
                        "I ty Brutusie przeciwko mnie?"

                        [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:54 ]
                        Zamieszczone przez Kaszana
                        RS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
                        w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownica
                        Jedyna jej wada to brak guzikow do radia (chyba ze cos dolozyli bo nie bylo takiej opcji) ale zawsze mozna zalozyc z VW.
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #62
                          Zamieszczone przez Jabar1975
                          "I ty Brutusie przeciwko mnie?"


                          [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 11:08 ]
                          sorki za OT
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • perfex
                            L&K
                            • 2005
                            • 1117

                            #63
                            Zamieszczone przez Jabar1975
                            aha 140konny "nie samochod" (BKD) robi co chce ze 150konnym 1.8T (fsi nie wspominajac) mowa o seryjnych autach. Tyle ze robi to niekulturalnie i pali mniej wstyd ops:
                            Szkoda ze nie mam juz serii bo z radoscia zweryfikowalbym ta teze :szeroki_usmiech Kwote o jaka szedlby zaklad ty moglbys ustalic
                            Pozdrawiam
                            perfex

                            Octavia HTP

                            Komentarz

                            • cieq
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 745
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGU 1.8 20VT 150 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez Jabar1975
                              czy bym sie zdziwil? moze mocno przesadzilem z tym "robi co chce" ale jest w stanie objechac (mowimy o serii - tyle ze diesle maja de facto wieksza moc). Fsi jest zdecydowanie latwiej objechac niz 1.8T.
                              Hmmm na trasie może, ale "spod świateł"... :diabelski_usmiech
                              Nawet uwzględniając gifty od fabryki i DSG, cieżko byłoby zejść poniżej 9s do 100.
                              1.8T w OI - 8,5s do "setki" do spokojnie do osiągnięcia
                              Niektórzy nie doceniają możliwości tego starego, poczciwego, jakże sympatycznego silniczka :diabelski_usmiech

                              Co do FSI... IMO wyszła lekka kupa :? (dotyczy 1.6 i 2.0)

                              [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 12:03 ]
                              Zamieszczone przez perfex
                              Szkoda ze nie mam juz serii bo z radoscia zweryfikowalbym ta teze :szeroki_usmiech Kwote o jaka szedlby zaklad ty moglbys ustalic
                              :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech Kolega perfex w temacie
                              www.pinkbike.com

                              Komentarz

                              • Jabar1975
                                RS
                                • 2006
                                • 3331

                                #65
                                Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalem ops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                Komentarz

                                • Zoltar
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 722

                                  #66
                                  2.0 TFSI jest wspaniałym silnikiem...

                                  Póki co mamy demo w salonie


                                  Natomiast 2.0 TDI na trasie będzie szybkie, ale ze świateł 1.8T zrobi co chce...
                                  www.soft-car.pl
                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                  - Wyłączanie DPF
                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                  Komentarz

                                  • QBA
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2646

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
                                    Poczekaj na FMIC i podniesienie cisnienia doladowania :twisted:

                                    A tak BTW Octavia Combi to IMO rodzinny samochod z najseksowniejszym zadkiem Wiec to calkiem mily widok :P

                                    Komentarz

                                    • cieq
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 745
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Jabar1975
                                      Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalem ops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
                                      Dlatego napisałem że na trasie te 100pare Nm więcej robi swoje.

                                      Wypada też wspomnieć, że nie każde auto z 1.8T jeździ tak jak O I/Leon/A3, np w Passacie czy Superbie nie jest już tak fajnie (większa masa).

                                      FSI (1.6 2.0) kupa :?

                                      TFSI

                                      A co do super kierowcy... :szeroki_usmiech
                                      www.pinkbike.com

                                      Komentarz

                                      • Bonus
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 249

                                        #69
                                        są dwie opcje

                                        TDI pali (ze trzy razy) mniej tańszego oleju napędowego a jakby co to możesz lać olej roślinny (w lecie - ale tylko z pierwszego tłoczenia :-) ) ma też chyba o 1/3 wyższy moment obrotowy i pewnie przy niższych (choć nie końiecznie) obrotach niż to TFSI

                                        a TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód (chyba z 17 litrów na 100) benzyny 98 ale można go zawsze wrucić na gaz (we frakcji płynnej) tylko taki gaz kosztuje pewnie 1/10 ceny tego auta

                                        czyli decyzja należy do ciebie:
                                        passat kombi z TDI i nie będzie obciachu że dzwi skrzypią i klapa tylna ci nie pordzewieje i lakier będziesz mial ładny

                                        Zamieszczone przez Kaszana
                                        Ten nowy Passat ma dużo dużo dużo lepsze własności jezdne niż stary.
                                        no właśnie bo już pewnie niema tego wielowachaczowego zawieszenia

                                        [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 18:20 ]
                                        ale zaraz zaraz jest jeszcze taka marka volkswagenowska jak Audi

                                        Komentarz

                                        • cieq
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 745
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #70
                                          Olej roślinny do TDI? Gaz do TFSI? O czym my tu mówimy?!??
                                          :shock: :shock: :shock:
                                          www.pinkbike.com

                                          Komentarz

                                          • tomek
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1078

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Bonus
                                            są dwie opcje

                                            TDI pali (ze trzy razy) mniej
                                            :lol:

                                            To popatrz na podpisy niektorych kolegow, 7.X, a nawet 8.X jest znalesc latwo - oczywiscie TDI 8)

                                            Nie popadajmy w skrajnosci.
                                            O2FL RS | S2 | F2

                                            Komentarz

                                            • perfex
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1117

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Bonus
                                              są dwie opcje

                                              TDI pali (ze trzy razy) mniej tańszego oleju napędowego
                                              Znaczy ile wg. ciebie pali benzyna a ile diesel ?!
                                              Pozdrawiam
                                              perfex

                                              Octavia HTP

                                              Komentarz

                                              • Jabar1975
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3331

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Bonus
                                                no właśnie bo już pewnie niema tego wielowachaczowego zawieszenia
                                                oj chyba ma:
                                                Starannie dopracowane zawieszenie w połączeniu z kolumną McPhersona osi przedniej i czterowahaczową osią tylną przeciwdziałają nierównościom nawierzchni, utrzymując samochód pewnie w torze jazdy - wziete ze strony vw
                                                Akurat to zawieszenie poprawia komfort i bezpieczenstwo jazdy - a nie odwrotnie nowa wersja ma je troche bardziej zaawansowane.

                                                A generalnie tfsi - w codziennej jezdzie nie pali az tak duzo, a podane przy tdi-kach wartosci spalan w duzej czesci nie dotycza seryjych samochodow - a i tak za spalanie opowiada pzede wszystkim prawa noga bo reguly nie ma.
                                                Zamieszczone przez Bonus
                                                a jakby co to możesz lać olej roślinny
                                                w dieslu swietnie sie sprawdza jeszcze opal - zwany w slangu oranzada :diabelski_usmiech

                                                [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:26 ]
                                                Zamieszczone przez perfex
                                                Znaczy ile wg. ciebie pali benzyna a ile diesel ?!
                                                jakby porownac Mitsu Evo (20-25l/100km) i te bardziej paliwozerne ropniaki (powiedzmy 8l - bo raczej ciezko uzyskac wiecej - no chyba ze stojac notorycznie w korkach) to by sie proporcja zgadzala :diabelski_usmiech

                                                [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:27 ]
                                                Zamieszczone przez cieq
                                                Olej roślinny do TDI? Gaz do TFSI? O czym my tu mówimy?!??
                                                paliwa "alternatywne"?
                                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                                Komentarz

                                                • cieq
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 745
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Bonus
                                                  a TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód
                                                  Zabrakło tylko "prawie", a jak wiadomo - "prawie" robi wielką róznice... :wink:

                                                  Tak jak napisał kolega tomek, nie popadajmy w skrajności.

                                                  Peace :szeroki_usmiech

                                                  [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:50 ]
                                                  Zamieszczone przez Jabar1975
                                                  paliwa "alternatywne"?
                                                  www.pinkbike.com

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Zamieszczone przez Iron
                                                    Mam mały a raczej wielki dylemat. Zamierzam zaszaleć i chce wymienić moją Octavię na nową. W rachube wchodzą dwa rozwiązania:

                                                    1. Octavia II 2.0TDI 140KM Elegance +ESP +Xenon
                                                    2. Octavia II RS 2.0TFSI 200KM

                                                    .....przejedź się RS'em i nie będziesz miał już żadnych wątpliwości :diabelski_usmiech Aby docenić ten samochodzik sugeruję solidny slalomik po "siekierkowskim"... z dobrym dociśnięciem do podłogi.. :twisted:

                                                    A potem pomyśl, że bez większego problemu możesz z tego zrobić.... 250KM :diabelski_usmiech


                                                    Co do spalania. Moj RS1 1.8T 220KM dzisiaj spalił z Warszawy do Chełma... 7,3 L/100 paliwka 98 Verva.
                                                    Czy wolno jechałem ? Fakt, że z dzieckiem... prędkość w zakresie 100-150 km/h

                                                    TFSI będzie palił podobnie.. wszystko zależy od stylu jazdy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...